Onderwijsontwikkeling

Op creatieve en praktische wijze zet ik #Filosofie in om tot beter (#hbo)onderwijs te komen.
Vaak met training voor docenten – het is per slot van rekening vernieuwend onderwijs.

Voorbeelden van eerder ontwikkeld onderwijs:

Training inspirerende onderzoeksvraag formuleren

Module – Inspirerende onderzoeksvragen formuleren
2e jaars hbo-studenten

Training 'close reading'

Module – Close reading
1e jaars hbo-studenten

Leerlijn Ethiek - kompas

Leerlijn ethiek (BioMedische Technologie, Hogeschool van Amsterdam)

** ethische vraagstukken a) herkennen; b) verkennen, en c) met zo rechtvaardig mogelijk ‘oplossen’;
** ethiek als methode om samen te bespreken hoe ‘mens en technologie’ zich op een waarden-volle manier kan ontwikkelen.

WE_MIND module

studenten maken ethische vraagstukken uit hun beroepspraktijk – daadwerkelijk – als publieke vraagstukken bespreekbaar. Publieke dialoog.

Zie artikel: WE_MIND: curriculumontwikkeling gericht op ethiek, innovatie en publieke dialoog. ** Masterstudenten

  • Minor Digital Ethics (15 ect’s)