Op creatieve en praktische wijze zet ik #Filosofie in om tot beter (#hbo)onderwijs te komen.
Vaak met training voor docenten – het is per slot van rekening vernieuwend onderwijs.
Voorbeelden van eerder ontwikkeld onderwijs:
Module – Inspirerende onderzoeksvragen formuleren
2e jaars hbo-studenten
Module – Close reading
1e jaars hbo-studenten
Leerlijn ethiek (BioMedische Technologie, Hogeschool van Amsterdam)
** ethische vraagstukken a) herkennen; b) verkennen, en c) met zo rechtvaardig mogelijk ‘oplossen’;
** ethiek als methode om samen te bespreken hoe ‘mens en technologie’ zich op een waarden-volle manier kan ontwikkelen.
WE_MIND module
studenten maken ethische vraagstukken uit hun beroepspraktijk – daadwerkelijk – als publieke vraagstukken bespreekbaar. Publieke dialoog.
Zie artikel: WE_MIND: curriculumontwikkeling gericht op ethiek, innovatie en publieke dialoog. ** Masterstudenten
- Minor Digital Ethics (15 ect’s)