Socratische gesprekken

Iedereen kan het!Elk onderwerp is geschikt – Van een uurtje tot een week

Socratisch gesprek

Begeleiding van socratische dialogen

In plaats van direct naar oplossingen te grijpen maak ik ruimte voor gezamenlijk onderzoek: ruimte voor vragen, ervaringen en luisteren.
Laat je verrassen..


Hier volgen een aantal gesprekken die ik heb begeleid:

  • Over reisleiders en #duurzaamheid – Verhalenhuis Haarlem
  • #Werkgeluk: kan je het trainen? Moet werk gelukkig maken? Thinkfest, De Haagse Hogeschool
  • Over de #onwetende docent – ThinkFest, De Haagse Hogeschool
  • #Gemeenschappelijk onderwijs: heeft het meerwaarde? – Curriculum board en docenten van de opleiding HBO-ICT
  • #Kritisch denken: wanneer denkt een student kritisch?’ – docenten, De Haagse Hogeschool
  • Over de zwaarte en zin van sancties bij #fraude – examencommissie van de Academie voor ICT & Media
  • Over een goed #stagegesprek – studenten en docenten die stages begeleiden, Academie voor Facility Management
  • Over professioneel ethische #grenzen – docenten aan de opleiding Bedrijfskundige Informatica
  • Diploma: wanneer is een student #geslaagd? – docenten opleiding Bedrijfskundige Informatica
  • Over #gewoontes – ouderejaars studenten minor Projectmagement, De Haagse Hogeschool
  • #Rendement: in welke zin zijn docenten verantwoordelijk voor het rendement? – docenten aan de Academie voor Accounting & Financial Management
  • Afstudeerwerk: wanneer geef ik met recht een #voldoende aan een afstudeerder? – docenten/examinatoren opleiding InformatieDienstverlening en -Management
  • Over een #leslokaal zonder licht – onderwijsdag van de Haagse Hogeschool
  • Over het alledaagse van #onderzoek – onderwijsdag van de Academie voor ICT & Media
  • #Advies: wat is een goed advies? – 2e jaars studenten van de opleiding Management, Economie en Recht
  • Fraude: wat is #fraude? – examencommissie van de Academie voor ICT & Media (2 dagdelen)